ĪSS IESKATS RENAULT VĒSTURĒ

1898-1918

Luī Reno (Louis Renault) nodibināja savu kompāniju jau tālajā 1898. gadā. Luī bija pirmais, kas ar automobili spēja uzbraukt stāvajā Montmartras kalnā Parīzē un šis panākums nodrošināja pirmos pasūtījumus. Brāļi Renault ātri kļuva slaveni autosportā gūstot vienu ozvaru pēc otras ar savām voiturettes. Renault ieviesa masu ražošanu 1905. gadā. Pirmā Pasaules Kara laikā Renault ražoja kravas automobiļus, nestuves, ātrās medicīniskās palīdzības automobiļus, lielgabalu lādiņus, kā arī slavenos FT17 tankus, kas sniedza izškirošu ieguldījumu beigu uzvarai karā. Pirmā Pasaules Kara laikā Renault automobiļi nospēlēja vēl vienu izšķirošu lomu - ar Parīzes Renault taksometriem dažu stundu laikā tika pārvesta vesela Francūžu armija pie Marnas pilsētas un spēja pārsteigt un pārspēt Vācu armiju.

1919-1945

Luī Reno modernizēja savas rūpnīcas un atvēra jaunu ražotni Bilankūrā 1929.gadā. Renault ražoja dārgus un greznus automobiļus, kas ļoti veiksmīgi konkurēja ar vadošajiem Vācu un Angļu konkurentiem. Lai pārvarētu 30. gadu ekonomisko krīzi uzņēmums mēģināja kontrolēt izmaksas, tomēr sociālie apstākļi turpināja pasliktināties. Luī uzskatīja Otro Pasaules karu un konfliktu ar Vāciju par lielu kļūdu un, lai saglabātu savas rūpnīcas un pasargātu strādniekus no nāves vai izsūtīšanas padevās Vācijas prasībām nodot rūpnīcas Vācu armijas vajadzībām. Rezultātā pēc kara Renault uzņēmums tika nacionalizēts, kļūstot par Régie Nationale des Usines Renault (RNUR).

 

1945-1975

Renault, tagad būdama nacionāla korporācija modernizēja esošās rūpnīcas, kā arī būvēja jaunas. Mēģinājums iekarot ASV tirgu neizdevās, tomēr neskatoties uz to Renault turpināja strauju starptautisku ekspansiju. Īpašus panākumus guva tādi modeļi, kā 4CV - pirmais "mazais automobilis ikvienam", tam sekoja Renault 4 un Renault 5. Vēlāk kompānija laida klajā austā segmenta modeli Renault 16, pirmo "automobili dzīvei". Tajā pašā laikā kompānija turpināja gūt iespaidīgus panākumus rallija sacīkstēs.


 

1975-1992

Kompānija turpināja augt arī astoņdesmito gadu sākumā. Paātrinājās modeļu klāsta atjaunināšana un klajā tika laisti 2 augstās klases modeļi - Renault 25 un Renault Espace. Renault bija kļuvuši par atzītu spēku autosportā un ienāca F1 sacīkstēs. Tomēr kompānija kopumā cieta smagus finansiālus zaudējumus. Uzsākot drastisku izmaksu samazināšanu un fokusējoties uz savām pamatprasmēm Renault atguva rentabilitāti 1987. gadā.


 

1992-2005

Renault apsvēra apvienošanos ar Volvo, tomēr šis projekts tika atmests 1993. gadā. Kompānijas privatizācija 1996. gadā iezīmēja stūrakmeni tās vēsturē. Izmantojot jauniegūtās brīvības sniegtās iespējas Renault iegādājās Nissan akciju kontrolpaketi 1999. gadā, kas gan nenozīmēja Nissan pilnīgu pārņemšanu, bet gan autobūves vēsturē plašāko un veiksmīgāko divu lielu autobūves kompāniju sadarbību Renault-Nissan Aliansē. Kompānija turpināja inovatīvu attīstību un atjaunoja savu produktu gammu ar tādiem modeļiem, kā Megane un Laguna. Panākumi F1 vēl vairāk paaugstināja markas vērtību. Renault-Nissan aliance apvienoja to struktūras un deve iespējas jaunām sadarbībām. Samsung Motors un Dacia marku pārņemšana paātrināja starptautisko attīstību. Logan laišana tirgū spēlēja būtisku lomu jaunattīstības valstu tirgu iekarošanā.

Kopš 2005.gada

Karlos Gons (Carlos Ghosn), jau būdams Renault nozīmēts Nissan prezidents pārņēma Luī Šveicēra (Louis Schweitzer) pienākumus arī kā Renault vadītājs. Viņš ieviesa Renault Commitment 2009 plānu, kas paredzēja ievērojamu Renault konkurētspējas paaugstināšanu un augstas kvalitātes pakalpojumu un produktu ieviešanu. Šis plāns vainagojies ar ievērojamiem panākumiem, pat neskatoties uz dziļo starptautisko ekonomisko krīzi. Logan bauda ievērojamus bezprecedenta panākumus jaunattīstības tirgos. 2008. gadā Renault turpināja savu produktu ofensīvu laižot klajā jauno Megane un iepazīstinot ar neskaitāmām iniciatīvām attiecībā uz elektriskajiem transportlīdzekļiem. Renault apvienojuši spēkus ar tādām organizācijām kā Better Place, kā arī ar daudzu valstu un reģionu valdībām elektrisko transportlīdzekļu un to uzlādes tīklu ieviešanā. Renault 2010.gadā prezentējuši jau 2 elektriskos automobiļus Fluence Z.E. un Kangoo Express Z.E., kā arī 2 elektroautomobiļu prototipus Twizzy un Zoe Preview.